Prav spomnim se tistega svojega prvega delovnega mesta v proizvodnji. Bil sem še mlad, poln energije, a hkrati precej neizkušen. Vse, kar sem takrat razumel, je bilo to, da je potrebno stvari narediti kar se da hitro in učinkovito. Na ta način lahko izdelki čim hitreje in čim bolje krožijo, tako da so pripravljeni na prodajo. Potem pa sem prvič slišal za pojem kontrola kakovosti. Priznam, sprva sem mislil, da gre le za kakšno birokracijo. Pač nekaj korakov, katerim moraš slediti, ter so zapisani v kakšnih navodilih in podobno. A kmalu sem lahko ugotovil, da je v resnici to pravo srce vsakega proizvodnega podjetja.

Kontrola kakovosti ni nekaj odvečnega

Nekega dne smo v proizvodnji po pomoti spregledali čisto majhno napako pri seriji izdelkov. Takrat to ni bilo nič hujšega, vsaj na tistem delu proizvodnje. No hitro pa sem ugotovil, da sem si to le mislil, kajti ko je naročnik to opazil, so bile posledice precej resne. To je za seboj povleklo izgubo zaupanja, dodatne stroške in kup reklamacij, katere so zahtevale popravila. Takrat sem spoznal, da je kontrola kakovosti v resnici nekaj veliko bolj pomembnega, oziroma praktično nujnega. Ni namenjena iskanju krivca, temveč preprečuje napake, še preden te sploh nastanejo. Prav tako je pomembna redna kontrola kakovosti, kajti če se kakšno napako zazna zadosti zgodaj, je še velika možnost, da jo je možno odpraviti brez resnejših stroškov, oziroma brez ogromnega dodatnega dela. Več smernic in primerov dobre prakse najdete na portalu kontrola-kakovosti.si.

Z leti sem tako začel ceniti prav vsak test in pregled, ki se je opravil. To je namreč pomenilo doslednost, natančnost in odgovornost. Pomeni, da stranki dostaviš izdelek, za katerega si lahko stoodstotno prepričan, da je brezhiben. S tem dobiš tudi tisto kredibilnost, ki je danes zelo pomembna, saj je konkurence ogromno.

Zato se danes zavedam, da kontrola kakovosti ni nekaj nepomembnega, temveč je ključen del vsakega dela, ne le tistega v proizvodnji.